Thursday 3 October 2013

Noah's 170th future rainbow egg / Noahs 170nde fremtids-regnbue-æg

restless

                     so I get on the train and pick my bag of
                     drops from my backpack as I usually do
                     and swoosh! before me stands a boy around
                     2 - 2½ years old dirty in the face chewing
                     demonstratively on what I suppose is chewing
                     gum he stares at the drops with big brown
                     eyes and watches me taking out a yellow
                     one with red stripes I'm inclined to give it
                     to him but his father says no the gum is
                     enough and they're going home to eat

or
maybe just
doing what
winds do

                    I sit across the lavatory booth a tall man with
                    a telling clinking plastic bag and a cloud of smell of days
                    of drinking about him bangs his head on the top
                    of the doorway and mumbles something incomprehensible
                    the dad pulls his son to the side away from the
                    drunk the boy opens his mouth to show me his yellow gum
                    and I open mine to show him my drop

the wind

                   low sun
                   a child draws a rainbow
                   beyond my grave






rastløs

                  så jeg står på toget og tager min pose bolsjer
                  frem fra min rygsæk som jeg plejer og vupti!
                  står der en en dreng på omkring 2 - 2½ år foran
                  mig med snavset ansigt og tyggende på noget
                  jeg formoder er tyggegummi han stirrer på bolsjerne
                  med store brune øjne og holder øje med at jeg
                  tage et gult eet med røde striber op jeg vil gerne
                  give ham et men hans far siger nej tyggegummiet
                  må være nok og at de er på vej hjem for at spise

eller
gør den blot
hvad
vinde gør

                 jeg sidder overfor toiletbåsen en høj mand med
                 en klirrende og afslørende plastikpose og en sky af
                 flere dags druk omkring sig slår sit hoved mod toppen
                 af døråbningen og mumler noget uforståeligt faren
                 trækker sin søn til side væk fra den fulde drengen åbner
                 sin mund og viser mig sit gule tyggegummi jeg åbner min
                 og viser ham mit bolsje

vinden

                 lav sol
                 et barn tegner en regnbue
                 hinsides min grav

No comments:

Post a Comment